Om een B.V te starten moet je volgende zaken doen:

Stel een financieel plan op.
Vraag een bankattest aan.
Stel de statuten op. 
Stel een oprichtingsakte op. 
Registreer de oprichtingsakte. 
Laat de oprichtingsakte openbaar maken. 
Leg een aandelenregister aan. 
Registratie UBO register.

Voordelen en nadelen

De voordelen van een bv:

  • Je kan een BV in je eentje oprichten of samen met één of meerdere andere personen
  • De aandeelhouders zijn slechts aansprakelijk ten belope van hun eigen inbreng
  • Je startkapitaal bepaal je zelf
  • Je bepaalt zelf hoe je de aandelen en het daaraan gekoppelde stemrecht verdeelt
  • Aandelen zijn in principe niet vrij overdraagbaar, maar je kan hier wel van afwijken in je statuten
  • De winst van je BV is onderworpen aan de vennootschapsbelasting. 

De nadelen van een bv:

  • Om een BV op te richten moet je langs bij de notaris
  • De oprichtingskosten kunnen relatief hoog zijn
  • Er moet een sterk  financieel plan worden opgesteld
  • De boekhoudkundige verplichtingen zijn zwaar

Kostprijs:
Vanaf  800,00€ exclusief btw (21%)
In de prijs is inbegrepen: inschrijving Kbo, btw activatie en financieel plan
Notariskosten niet inbegrepen

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

Je eigen onderneming starten. Een droom werkelijkheid maken. Goed geïnformeerd de uiteindelijke stap zetten, dat is waar wij u kunnen helpen. De formaliteiten bij het ondernemingsloket, sociaal verzekeringsfonds, de btw-administratie, wij adviseren en begeleiden.

Zodat u de volledige focus kan leggen op uw onderneming.